środa, 2 października 2019

SPOTKANIE 19 czerwca 2019


Czytamy 9 rozdział: Serce, które ceni sobie bycie matką. 
 
„Jako matki, nie możemy przekazać czegoś, czego nie posiadamy, zatem jest konieczne, abyśmy pielęgnowały zagorzałą pasję dla Bożego Słowa i mądrości w naszych sercach. Czy uważasz Jego prawdę za skarb, przechowując ją w swoim sercu (Ps 119,11)? Czy każdego dnia poświęcasz czas, by napełnić nią swoje serce i umysł- oraz serca i umysły swoich dzieci? Czy zobowiązujesz się oddać Bożemu Słowu panującą pozycję w swoim domu i życiu rodzinnym? Jakie kroki podejmujesz, aby zagwarantować swojej rodzinie regularny czas na naukę, czytanie i studiowanie, dyskutowanie, zapamiętywanie, a nawet recytowanie Biblii?”

„Niechaj słowa te, które ja ci dziś nakazuje, będą w twoim sercu. Będziesz je wpajał w twoich synów i będziesz o nich mówił, przebywając w swoim domu, idąc drogą, kładą się i stojąc.” 

A teraz pytania:
 
1. Czy mam pasje/ trwałe zamiłowanie do Bożego Słowa, by dzielić się nią, przekazać jej owoce naszym dzieciom? Czy mam świadomość, że moje osobiste podejście do Bożego Słowa ma znaczenie dla zbawienia i dla wieczności naszych dzieci?
 
2. Czy „solę”- napełniam nasze dzieci nieustannie Bożą mądrością- Bożą prawdą, Jego zasadami, wskazówkami do podejmowania decyzji, praktyką opartą na Biblii?
 
3. Jak wygląda moje chodzenie za Bogiem? Co Bożego widzą nasze dzieci we mnie? Czy odnoszę każdą nawet najdrobniejszą sprawę do Boga? Czego uczę nasze dzieci?
 
4. Czy znajduje/ znajdę czas w naszym codziennym zabieganym życiu na zgłębianie Bożego Słowa i uczenie Go dzieci? Czy mówię, będę mówić dzieciom o Panu nieustannie? Czy rozpoznaję swoją rolę matki jako kaznodziejki, rolę nauczania i przekazywania biblijnej prawdy przy każdej okazji?

 

W temacie rodzicielstwa i macierzyństwa:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz