wtorek, 1 października 2013

Cechy dobrej żony

Drogie Żony ,
pozwoliłam sobie spisać cechy dobrej żony, które wymieniłyśmy w trakcie naszego spotkania.

zorganizowana,
otwarta,
radosna
z miłością mówi o mężu,
szczęśliwa, że jest mężatką,
zawsze dobrze mówi o mężu,
ciepła,
życzliwa,
podziela pasje męża,
lojalna,
spełnia obowiązki z radością,
nie narzeka, nie gdera,
wyrozumiała, potrafi nawet żartobliwie mówić o wadach męża np. to że mąż chrapie - wydaje mi się, że śpię przy niedźwiadku),
cierpliwa,
lubi swojego męża,
potrafi wyrazić swój podziw wobec męża,
okazuje mężowi szacunek,
modli się za męża
ufna wobec Boga, oddaje swoje wszystkie trudności i małżeństwo Bogu,
wdzięczna,
gotowa do poświeceń,
pociesza,
zachęca,
szanuje,
najlepsza przyjaciółka,
zadbana.


lista jest długa, ale została stworzona przez nas, a wynika z bezpośredniej obserwacji.
Nie chcę, aby ta lista wprowadziła nas w rozpacz, czy poczucie winy:
"Sprawą najważniejszej wagi w tym świecie nie jest to, gdzie w danej chwili jesteśmy, ale to, w jakim kierunku zmierzamy". (O. W. Holmes)

Przemianę możemy zacząć od jakiejś drobnej rzeczy.
Mój dziadek ś. p. Leon, którego nigdy nie poznałam, bardzo podkreślał, że to dla niego ważne, aby żona się do niego uśmiecha oraz to, jak go wita.  Okazuje się, że te potrzeby mężczyzn się nie zmieniły. Dziadek też mawiał, że kobieta w domu trzyma 3 kąty, a mąż tylko jeden, nasza rola jest nieoceniona.

Parę słów praktycznego komentarza do powyższej listy.
Czy jestem wdzięczna tak w ogóle?Czy jestem wdzięczna Bogu?
Czy dziękuje za np. za to,że jestem zdrowa (byłam w ubiegłym roku w tzw. muzeum dialogu we Frankfurcie nad Menem, gdzie spędziłam 2,5 godziny w zupełnej ciemności posługując się laską, osoba niewidoma była moim przewodnikiem po różnych salach, wyszłam wstrząśniętą), Boże dziękuję Ci, że widzę. Zostałyśmy wybrane przez Boga, obdarzone wiarą, jesteśmy z rodu królewskiego (pewien Dominikanin opowiadał o swoim współbracie, który raz w miesiącu idzie do pięknej kawiarni i zamawia najlepszą kawę, bo jest tak, jak my z rodu królewskiego, został wybrany , jest ukochanym synem i się po prostu tym cieszy pijąc kawę).

Czy wyrażasz wdzięczność swojemu mężowi?
Wiem, że jest wiele rzeczy, których nie robi, ale czy doceniasz te, które masz (podpowiedź: jakby Twój mąż spędził jeden dzień z samotną matką, czy myślisz, że odczułaby różnicę? Choćby dlatego, że ma dwie pensje, ktoś zawiózł dzieci do szkoły, wyprowadził psa, pojechał do mechanika?). Czy cieszysz, że w ogóle masz męża ? Ja pracuję z 3 singlielkami, które marzą o rodzinie, wiele kobiet pragnie mieć tę drugą połowę, ale nie zyskuje takiej szansy.

Mówi zawsze dobrze o mężu
.
Spotykałam mężatki, mi niestety również się to zdarzało, które ledwie znałam, a one opowiadały mi różne złe rzeczy o swoich mężach, teraz myślę, jaki to brak lojalności i szacunku (czytałam kiedyś wypowiedź mężczyzny, który umówił się na randkę z rozczarowaną mężatka i ona na tej randce opowiadała różne sprawy ze swojego małżeństwa ośmieszając swojego męża. Potencjalny kochanek załamał się i powiedział, że gdyby jego żona miała opowiadać o nim jakiemuś ledwo poznanemu facetowi w knajpie o jego słabościach to wolałby umrzeć).


Potrafi wyrazić swój podziw wobec męża.
Mąż potrzebuje naszego stałego podziwu, mam z tym ciągle problem, ale postawiłam z dowartościowywania męża uczynić swoją pasję. Nie życzę Wam, aby spotkało Was to, co spotkało mnie, że młodsza ode mnie o 10 lat, atrakcyjna dziewczyna znalazła na poczekaniu kilka komplementów mojego męża (mówi po angielsku jak Anglik, ma płaski brzuch, wspaniale pływa, zna nazwy zwierząt jak nikt inny). Cóż dziewczyna nie podrywała mojego męża, te wszystkie komplementy mówiła przy swoim mężu, aby wzmocnić dominującą pozycję w swoim związku, skąd inąd bardzo go upokarzając, ale mąż, który nie otrzymuje podziwu od własnej partnerki będzie łasy na pochwały od innych kobiet.

Nie zapominajcie o tym, że Zły Duch będzie chciał nas cały czas zniechęcić do pracy nad sobą, nie dajcie się. Chrystus zwyciężył na krzyżu.

Dziś u mnie w parafii odpust św. Józefa Oblubieńca, to wspaniały wzór męża i ojca, polecajcie św. Józefowi Waszych mężów.
Polecam też modlitwę za wstawiennictwem św. Józefa tzw. telegram (TUTAJ).
Ta modlitwa ratowła mnie z niejednej opresji.

M.

1 komentarz:

  1. Bardzo się cieszę, że mogę podzielić się z nami swoimi doświadczeniami. Nazywam się Brenda i byłem szczęśliwy. Dopóki mój mąż nie powiedział, że go zdradzam, oboje staliśmy się dokuczliwymi parami, nie mógł w to uwierzyć, ani nie zaufał moim słowom, więc złożyliśmy wniosek o rozwód, później zostaliśmy rozdzieleni i ślubowaliśmy, że nigdy się nie pogodzimy. Długo próbowałem iść dalej, ale nie mogłem pozostać bez niego, więc zacząłem poszukiwania powrotu męża, a potem skierowano mnie do Dr.IZOYA. Świetny człowiek, którego spotkałem, rzucił zaklęcie miłosne i zmusił mojego męża do powrotu w ciągu 24 godzin. dzięki temu jestem tutaj, aby udostępnić kontakt dr IZOYA, skontaktować się z nim poprzez drizayaomosolution@gmail.com. Jest naprawdę potężny i specjalizuje się w następujących sprawach ...
    (1) Kochaj zaklęcia wszelkiego rodzaju. (2) Przestań rozwodzić się. (3) Zakończ jałowość. (4) Potrzebujesz pomocy duchowej.

    OdpowiedzUsuń