wtorek, 6 stycznia 2015

Aby doszło do spotkania...

Tych kilka słów, które napiszę poniżej powstało pod tchnieniem 
pewnego dominikanina w dzień Uroczystości Trzech Króli.
Ojciec mniej więcej przekazał taką myśl:
Boże Narodzenie jest świętowaniem przychodzenia Jezusa. I On jest obecny w Eucharystii, Sakramencie Spowiedzi, modlitwie i drugim człowieku. Bóg zrobił krok: przyszedł i przychodzi wciąż.
Uroczystość Trzech Króli mówi o trudzie jaki muszą pokonać Mędrcy, by doszło do spotkania. 
I na nic byłoby ich wędrowanie, gdyby nie było Bożego Narodzenia. Ale też nie mogłoby dojść do spotkania, gdyby Mędrcy nie wyruszyli w drogę.



Zaświtało mi w głowie, że ta historia bardzo pasuje do małżeństwa i nadało drugie dno temu świętu i Słowu dziś czytanemu. Pochód Trzech Króli stał się zachętą do tego, by wyruszyć w drogę do spotkania ze współmałżonkiem.

Czasem spotkanie w małżeństwie wydaje się niemożliwe. Owszem może tak być jeżeli nie wyjdę do mojego męża. Czasem może to być długa, pełna niewiadomych i wątpliwości droga, którą trzeba przebyć. Od tych Wędrowców ze Wschodu można nauczyć się:

mądrości, cierpliwości, wrażliwości, posłuszeństwa - oni czytali mądre księgi i kiedy nastał znak wyruszyli - może i ja mogę postudiować księgi, aby lepiej zrozumieć męża, podszkolić się z komunikacji; ja jako żona przez złożenie przysięgi małżeńskiej jestem zobowiązana nie opuścić go aż do śmierci, mam być wrażliwa i gotowa do spotkania;

wytrwałości, przebiegłości i umiejętności rozpoznawania złego - Mędrcy rozpoznali nieuczciwe zamiary Heroda, nie ulegli jego prośbie i inną drogą wracali ze spotkania z Jezusem - może mi jako żonie trzeba szukać innych dróg do męża  i nie dawać się zwieść pokusom, że spotkanie z nim jest niemożliwe.  Złemu własnie o to chodzi, rozbić małżeństwo, by je zniszczyć. Na pewno, kiedy uda się pokonać różne przeszkody, trudy, zwątpienia. Jeżeli dojdzie do naszego spotkania będziemy wtedy wracać przemienieni inną, nową drogą.

Aby doszło do spotkania, trzeba wyruszyć.

opracowała E






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz