piątek, 20 marca 2015

A żona niech szanuje i ceni swojego męża...

,,A żona niech szanuje i ceni swojego męża, zauważa go, poważa, wyróżnia, obdarza przywilejami, okazuje mu uznanie, chwali go, kocha i podziwia." Parafraza Ef 5,33

Okazywanie tak rozumianego szacunku w praktyce jest dla niektórych żon bardzo trudne. Podaj powody, dla których może to być dla Ciebie trudne.

Okazywanie tak rozumianego szacunku może być trudne ponieważ:
  • nie ze wszystkimi postawami się zgadzam
  • też chcę mieć przywileje
  • jestem mało spostrzegawcza
  • trudniej jest się skupić na mężu niż na dzieciach
  • mam wiele zadań
  • łatwo podziwiać rzeczy wielkie, trudniej codzienność
  • taka postawa jest wymagająca
  • mam lenia
  • trudno jest być w dobrej formie i dyspozycji, muszę się tego uczyć
  • brak emocjonalnej bliskości
  • żona sama nie czuje się doceniana
  • męża nie ma na co dzień
  • mam brak wiedzy o mężu
  • kieruje mną pycha
  • mam swój pomysł na męża
  • mam zbyt wysokie oczekiwania, czekam na wielkie dzieła, a nie doceniam codzienności
  • muszę podjąć wysiłek i wytrwać w postanowieniu
  • zranienie ze strony męża
  • gdy czuje, że nie jestem dla męża najważniejsza
  • uważam się za coś lepszego niż mąż, że wiem lepiej
  • koncentruje się tylko na swoich potrzebach
  • brak świadomości, że moje konkretne zachowanie mąż odbierze, jako brak szacunku
  • wymaga wysiłku, uwagi, skupienia oraz nieustannego pamiętania o tym, często działam odruchowo i automatycznie przez co łatwiej mi jest go skrytykować, a nie dostrzec coś dobrego w jego zachowaniu, ponadto wzorce jakie wyniosłam z mojego rodzinnego domu utrudniają mi przyjmowania postawy szacunku wobec męża.
Co zrobić aby okazywanie tak rozumianego szacunku było dla nas łatwiejsze?
  • stanąć oko w oko z lękami, nazwać je
  • doceniać siebie i swoją rolę
  • istotna jest walka o czas dla małżonków, trudno to nadrobić
  • jeśli między małżonkami jest emocjonalna bliskość to łatwiej być miłą i dziękować
  • zaprzeć się samego siebie (trudne)
  • nie myśleć tylko o swoich potrzebach, ale i o potrzebach drugiej strony
  • prosić Boga i Anioła Stróża męża (który go zna lepiej od nas), aby dał nam poznać, jak odnosić się do męża, aby zaspokajało to jego najważniejsze potrzeby (przykładową modlitwę znajdziecie TUTAJ)
  • powierzyć swoje potrzeby Panu
  • rozmowa, dialog (też niby brzmi prosto, ale często bardzo trudne).
Zachęcamy do podzielenia się swoimi przemyśleniami w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz