wtorek, 12 sierpnia 2014

Wnioski po spotkaniu majowym 2014

Nasze wnioski po spotkaniu:

1) Co oznacza dla Ciebie zdanie: Byłam wierna?

- gdybyśmy były wierne Bogu byłoby łatwiej być wiernym mężowi
- być przy mężu
- być łagodną okazywać miłość i szacunek
- trwać przy nim np. w towarzystwie
- nie poddawać się w walce o nasze małżeństwo, rozwijać się
- wytrwałość w dążeniu do celu
- odpędzenie lenia
- przełamywanie siebie
- trwanie, wytrwałość wbrew przeciwnościom
- być wiernym jak pies, którego nie zrażają złe zachowania właścicieli
- wierność w myślach, walczyć ze złymi emocjami
- modlitwa za męża np. do Ducha św.
-ciężko się zdobyć aby mieć cały czas ten sam cel. Najgorzej wpaść w dołek, pilnować aby nie dopuścić do tego stanu, ode mnie zależy co ja z tym zrobię.

2) „ O Pani mój kres pozwól mi poznać

I jaka jest miara dni moich

Bym wiedział jak jestem znikomy

Oto wymierzyłeś dni moje tylko na kilka piędzi

I życie moje jest nicość przed Tobą

Doprawdy życie wszystkich ludzi jest marnością."

Ps 39,5,6

Jeżeli wierzysz temu Słowu, jak powinno to wpływać na okazywanie miłości mężowi w dniu dzisiejszym ?

- pamiętać, że wdzięczność jest ważna
- żyć w zgodzie
- w małżeństwie nie chce się robić rzeczy, które w narzeczeństwie robiliśmy z ochotą np.  wyjście gdzieś razem, przełamywac ten stan
- wierzyć, że mąż nie rani celowo
- przypomnieć sobie jakie były nasze marzenia na początku małżeństwa, że chcieliśmy razem dożyć starości
- ważna jest spowiedź św.
- jeśli się przyzna, że się z czymś nie daje rady to Bóg to przemieni
- być dobrą żoną wg Bożego zamysłu, a nie mojego pomysłu, pytać Boga jaką mam być
- zacząć dziś, a nie jutro
- mój stan ma zależeć od Boga, a nie od tego jak mąż mnie traktuje
- wyrażać swoje uczucia dopóki ta osoba jest z nami
- pamiętać w zabieganiu o tym co najważniejsze
- miłować bliźniego swego jak siebie samego

3) Odnieś się do swojej Deklaracji Celu Małżeństwa, czy chciałabyś coś dodać?

Większość z nas jej nie pamiętała !!!

-jeśli się czegoś nie pamięta to się tym nie żyje
-będę czytała swoją deklarację przynajmniej raz w tygodniu
-przemiana siebie dzięki temu, że zadbałam o siebie
-ważny jest czas dla siebie, ale czasami bierze on górę nad dobrem wspólnym
-chcę być otwarta na męża, znajdować dla niego czas

opracowała MW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz